Gminny Konkurs Języka Angielskiego



Konkurs Języka Angielskiego


Regulamin Konkursu

  1. Uczestnictwo w konkursie odbywa się na zasadzie dobrowolności.
  2. Konkurs języka angielskiego skierowany jest do uczniów szkół podstawowych gminy Rędziny.
  3. Głównym celem konkursu jest popularyzacja języka angielskiego wśród młodzieży naszej gminy i mobilizowanie jej chęci twórczych i motywacji do nauki języka angielskiego oraz nabycie umiejętności pozytywnej rywalizacji.
  4. Konkurs będzie przebiegał w dwóch etapach:

Etap I – część pisemna – test gramatyczno- leksykalny

Etap II – (do którego zakwalifikowani zostaną uczestnicy, którzy osiągnęli minimum 75% wymaganej ilości punktów) część ustna – będzie obejmowała test z wiedzy
o Wielkiej Brytanii, rozumienie tekstu czytanego (reading) oraz rozumienie tekstu słuchanego (listennig), udzielanie odpowiedzi na pytania komisji dotyczącej sytuacji
z życia codziennego, umiejętności podania pisowni wyrazów – „spelling”  oraz badanie prawidłowości wymowy i akcentu.


Uzyskanie przez uczestnika konkursu punkty w II etapie będą zsumowane przez członków komisji.
  1. Termin przeprowadzenia konkursu: I etap- 17 kwiecień 2013, II etap- 15 maj 2013
  2. Zgłoszenie uczestników do 20 marca 2013 roku do Szkoły Podstawowej w Rędzinach.
  3. Komisja konkursowa składać się będzie z nauczycieli języka angielskiego  uczących w Szkołach Podstawowych na terenie gminy Rędziny.
  4. Konkurs odbędzie się na ternie Szkoły Podstawowej im. Gustawa Morcinka
    w Rędzinach.
  5. Test gramatyczno – leksykalny zostanie opracowany przez nauczyciela języka angielskiego Gimnazjum nr 2 w Rudnikach – mgr Monikę Kyzioł.
  6. Etap II konkursu przygotowany zostanie przez nauczyciela Gimnazjum w Rudnikach mgr Elżbietę Kowalczyk

Zakres materiału

Gramatyka:
- czasy Present Simple, Present Continuous i Past Simple
- przedimiki okreslone i nieokreślone
- liczebniki główne i porządkowe
- przymiotniki dzierżawcze
- liczba mnoga rzeczowników ( regularna i nieregularna)
- rzeczowniki policzalne i niepoliczalne
- określniki some, any
- określniki ilościowe much, many, a lot of
- przysłówki częstotliwości
- zaimki osobowe w formie podmiotu i dopełnienia
- dopełniacz saksoński
- konstrukcja there is, there are
- tryb rozkazujący
- przyimki miejsca i czasu
Słownictwo:
- nazwy dni tygodnia, miesięcy, pór roku
- nazwy przedmiotów w klasie
- członkowie rodziny
- napoje, żywność
- pomieszczenia w domu
- ubrania
- kolory
- części ciała
- słownictwo opisujące pogodę
- słownictwo opisujące wygląd zewnętrzny oraz charakter
- podawanie czasu zegarowego
- nazwy sportów i form aktywności
- nazwy zwierząt
- nazwy państw i narodowości
- budynki i miejsca w mieście
- rodzaje muzyki, instrumenty muzyczne
- przedmioty szkolne
- podstawowe przymiotniki

Gminny Konkurs Języka Angielskiego
II etap
  1. Flaga brytyjska (kolory na fladze, nazwa)
    2. Znajomość flag Anglii, Szkocji, Walii, Irlandii Północnej.
    3. Nazwy stolic: Królestwa Zjednoczonego, Wielkiej Brytanii, Anglii, Szkocji, Walii, Irlandii Północnej.
    4. Pełna nazwa UK w języku angielskim.
    5. Państwa tworzące Wielką Brytanię i Zjednoczone Królestwo.
    6. Rodzina królewska (nazwa panującej dynastii, imię królowej i od którego roku panuje w Wielkiej Brytanii, dzieci królowej).
    7. Znane miejsca w Wielkiej Brytanii (gdzie się znajdują, najważniejsze informacje
    o tych miejscach)
    - Buckingham Palace
    - The Tower of London
    - The British Museum
    - Tower Bridge
    - Big Ben
    - The Houses of Parliament
    - Madame Tussaud’s
    - Marble Arch, Speaker’s Corner
    - Trafalgar Square
    - Stonehenge
    - Loch Ness
    - Westminster Abbey
    - 10 Downing Street
    10.
    Nazwa rzeki przepływającej przez Londyn.
    11. Waluta Wielkiej Brytanii.
    12. Święta i tradycje w Wielkiej Brytanii (kiedy są obchodzone i w jaki sposób).
    - Easter
    - St. Nicholas Day
    - Christmas/Boxing Day
    - April Fool’s Day
    - Halloween
    - Guy Fawke’s Night
    - Shrove Tuesday
    13. Kolor autobusów, taksówek budek telefonicznych.
    14. Nazwa kanału łączącego Wielką Brytanię z Francją.

II etap składa się z części pisemnej i ustnej. Część pisemna składa się z rozumienia tekstu słuchanego (listening) rozumienia tekstu pisanego (reading) oraz testu z wiedzy
o Wielkiej Brytanii.
Możliwe polecenia to:
-test wyboru (tylko jedna odpowiedź poprawna)
-zadania typu prawda/fałsz
- łączenie miejsc/osób ze zdjęciami/opisami



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz